Archive for  januari 2016

Home / januari 2016
13 Posts

yoghurt dieet volgenHet yoghurt crash dieet is de laatste tijd erg populair bij de mensen die het voornemen hebben om af te willen vallen. Dit dieet betekend dat je een streng voedingsregime voor een korte tijd gaat volgen. Door het beperkte dagelijkse aanbod van calorieën en de geringe hoeveelheid voedingsproducten, kan men met dit dieet in korte tijd aanzienlijke resultaten behalen. Bij het volgen van het juiste yoghurt crash dieet kan men wel tot 1 kilo lichaamsgewicht per dag verliezen. Door dit het ingrijpende karakter van dit dieet kan men dit dieet maar voor korte tijd volgen. Over het algemeen wordt een yoghurt crash dieet voor een periode van 3 tot 5 dagen gevolgd.

Afhankelijk van het type yoghurt crash dieet wordt de dagelijkse calorie-inname beperkt tot maximaal 1.000 calorieën. Sommige diëten gaan verder en bieden hoogstens 600 calorieën per dag. Afhankelijk van het beroep en de dagelijkse activiteiten verbrandt een man rond de 2.500 calorieën (10,3 KJ) en een vrouw rond de 2.100 calorieën (8,6 KJ). Om deze reden is het dus belangrijk dat het yoghurt crash dieet wordt afgestemd op jouw dagelijkse energieverbruik omdat anders risico’s voor de gezondheid bestaan. Voordat je werkelijk met dit dieet begint is het belangrijk dat je je mentaal en fysiek gaat voorbereiden. Ook verdient het altijd de aanbeveling dat het volgen van een ziekenhuis crash dieet alleen onder professionele begeleiding van de huisarts, diëtist of voedingsconsulent zal plaatsvinden.

Het yoghurt crash heeft echter ook een aantal nadelen. Omdat je het eetpatroon voor korte tijd ingrijpend veranderd bestaat het gevaar dat je weer aankomt zodra het dieet is beëindigd: Het zogenaamde “Jojo-effect”. Door de geringe hoeveelheid voeding bestaat de kans op schadelijke effecten voor de gezondheid, Hierbij kan je denken aan de afbraak van spierweefsel, een tijdelijke verminderde weerstand en haaruitval. Een ander belangrijk facet wat invloed kan hebben op de gezondheid is de verstoorde vochthuishouding van het lichaam. Wees in de dieet periode dus alert op jouw gezondheid!

Aan de andere kant kan het yoghurt crash dieet ook positieve gevolgen hebben voor jouw gezondheid. Zo kan het een stimulerende invloed op de bloeddruk hebben, heeft het een positief effect op een te hoog cholesterolgehalte en heeft het een gunstige invloed op de bloedsuikerspiegel (Diabetes). Hierbij worden nog tal van andere gezonde effecten genoemd, maar zijn deze wetenschappelijk niet onderbouwd.

Het yoghurt crash dieet is dus een prima oplossing voor de korte termijn. Zo kan je in korte tijd veel afvallen waardoor je op die bruiloft dat mooie pak aan kan trekken of kan je de gevolgen van een rijkelijk gevulde kerstperiode teniet doen. Ook kan het yoghurt crash dieet een goed begin zijn van een langere afvalperiode. Je start met het crash dieet dat 3 tot 5 dagen duurt en je zorgt ervoor dat jouw eetpatroon, na de dieetperiode, ook daadwerkelijk gezonder en bewuster is geworden. Ideaal is het als je door dit gezondere eetpatroon dan wekelijks 1 tot 2 kilo aan lichaamsgewicht kan afvallen totdat je het ideale gewicht bereikt hebt. Zorg dus voor een goede mentale en fysieke voorbereiding voordat je aan het yoghurt crash dieet begint!